هر کدام از ما برای اینکه سفر آفرودی جذاب و دلنشینی را داشته باشیم، نیاز به تجهیزات و لوازم آفرود مناسب و حرفه ای داریم. از آنجایی که ماشین آفرود مهمترین بخش یک سفر آفرودی است، رسیدگی مداوم و توجه به آن همواره ضروری و از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

برای داشتن سفری امن و بی خطر، ماشین آفرود شما می بایست به بهترین نحو مجهز شود. هر چقدر تجهیزات آفرود شما از مرغوبیت و استحکام بالایی برخوردار باشد، طبیعتا تجربه شما از آفرود، به مراتب بهتر و لذت بخش تر خواهد شد.

در این مقاله سعی بر این داریم تا تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای آفرود را بررسی کنیم و به طور اختصاصی با محصولات آیرونمن در این خصوص آشنا خواهیم شد. مطالبی که در ادامه به آنها می پردازیم:

  • راهکارهایی برای سفر آفرودی
  • تجهیزات و لوازم ماشین آفرود
  • سیستم تعلیق آیرونمن
  • کمک فنر آفرود آیرونمن
  • کمپرسور باد آیرونمن
  • لوازم کمپینگ آیرونمن
  • سایه بان و چادر سقفی آیرونمن

راهکارهایی برای سفر آفرودی

علاقه مندان به سفر آفرودی، بخشی از زندگی خود را در جاده ها و مسیرهای خاکی و سخت، می گذرانند تا برای مدتی از زندگی شهری و هیاهوی زیاد فاصله بگیرند. هم نشینی با طبیعت و کمپینگ در دل جنگل ها، مراتع و کویرها، بخش جدایی ناپذیر در سفر آفرودی است.

قبل از شروع سفر، در نظر گرفتن برخی موارد لازم و مهم به نظر می رسد.

  • پوشاک و لوازم شخصی فراموش نشود

وقتی به شکل آفرود سفر می کنید، ممکن است تا چند روز در طبیعت به سر ببرید. بهتر است نسبت به فصلی که برنامه سفر آفرودی دارید، پوشاک مناسب آن فصل و لوازم شخصی مثل لیوان، فلاسک، وسایل غذا، آشپزی و وسایل بهداشتی را به همراه داشته باشید.

  • تجهیزات و لوازم کمکی آفرود را فراموش نکنید

بارها پیش آمده است که در مواقعی اتفاقات غیر قابل پیش بینی رخ داده است. به همین منظور تجهیزات و لوازم آفرود مثل کمپرسور باد، جک، کیت نجات، کمک فنر آفرودی یدک، زاپاس چرخ و.. را هرگز فراموش نکنید.

  • سلامت لاستیک ها و کمک فنرهای ماشین را چک کنید

در یک سفر آفرودی هیچ تجهیزات و لوازم آفرودی به اندازه لاستیک ماشین و کمک فنر، اهمیت بالایی ندارد. همواره قبل از شروع سفر از سالم بودن لاستیک و کمک فنر آفرود خود مطمئن شوید. این دو قرار است بخش بسیار مهمی از سفر آفرودی شما را تامین کنند.

  • نقشه منطقه را همراه داشته باشید

برای سفری ایمن و اطمینان بخش، بهتر است از جی پی اس و نقشه های آفلاین و آنلاین استفاده کنید. چرا که وقتی در دل طبیعت در حرکت هستید ممکن است مسیر را دربرخی اوقات گم کنید و یا از آن خارج شوید.

  • جعبه کمک های اولیه و جعبه ابزار

همیشه دو کیت مناسب و مجزا همراه خود داشته باشید. یکی برای کمک های اولیه که در مواقعی که دچار حالت تهوع، سردرد و یا دچار زخم عمیق شدید، از آن استفاده نمایید. دیگری برای جعبه ابزار ماشین آفرود که در مواقعی که نیاز به تعیمر و یا تعویص تجهیزات و لوازم آفرود دارید، بتوانید مورد استفاده قرار بدهید.

تجهیزات و لوازم ماشین آفرود

سفر آفرودی با تمام جذابیت هایی که دارد، به همان اندازه هم نیاز به رسیدگی و مجهز کردن تجهیزات و لوازم آفرود دارد. اطمینان از سلامت این تجهیزات برای تجربه سفری ایمن و هیجان انگیز، بسیار هائز اهمیت است.

در این قسمت بعضی از محصولات آیرونمن را برای ماشین آفرود مورد بررسی قرار می دهیم:

سیستم تعلیق آیرونمن

مهمترین بخش ماشین آفرود، سیستم تعلیق یا کیت ارتفاع می باشد. برای کامل کردن تجهیزات و لوازم آفرود خود ابتدا به سیستم تعلیق آن رسیدگی و توجه کنید.

سیستم تعلیق شامل: ادلیف؛ فنر لول، بوش ها، پایه میل موج گیر و کمک فنر می باشد که از مهمترین تجهیزات و لوازم آفرود به شمار می رود و برای ایمنی سفر و سلامت خودرو در مسیرهای آفرودی بسیار تاثیرگذار و مهم می باشد.

در حال حاضر برند آیرونمن کیت کاملی از سیستم تعلیق و کیت ارتفاع خود را تولید و ارائه کرده است که توسط شرکت ایران آیرونمن به طور اختصاصی وارد ایران می شود.

 

ادلیف و یک جفت کمک عقب

کمک فنر آفرود آیرونمن

بر هیچ کس پوشیده نیست که کمک فنر در سفر آفرودی، نقش بسیار مهمی را بازی می کند. زمانی که می خواهید کمترین ضربه ناشی از ارتعاشات و نوسانات در مسیر آفرودی به راننده و سرنشینان وارد شود، این کمک فنر است که تمام این ضربات و انرژی های زیاد را دفع می کند تا تجربه شما از آفرود لذت بخش تر و ایمن تر شود.

شرکت آیرونمن که یکی از مرغوب ترین تجهیزات و لوازم آفرود را تولید می کند، کمک فنرهای خود را به سه شکل، کمک فنر نیتروگس، کمک فنر فومسل و کمک فنر فومسل پرو  ارائه کرده است که بسته به نیاز تان می توانید هرکدام از این کمک فنرها را خریداری کنید.

برای اطلاع بیشتر از تفاوت این کمک فنرها می توانید به مقاله تفاوت کمک فنر نیتروگس و فومسل مراجعه نمایید.

کمپرسور باد آیرونمن

از تجهیزات و لوازم آفرود که همواره کارایی مهمی در سفر آفرودی داشته است، کمپرسور باد می باشد. زمانی که شما در مسیرهای آفرودی و یا در دل طبیعت در حرکت هستید، این امکان وجود دارد که نیاز داشته باشید در شرایط مختلف، باد لاستیک را تنظیم کنید و یا پنچری آن را رفع نمایید.

کمپرسور باد آیرونمن یک وسیله کاربردی با کیفیت ساخت بالا می باشد که برای خرید آن می توانید به سایت فروشگاهی ایران آیرونمن مراجعه نمایید.

لوازم کمپینگ آیرونمن

از دیگر تجهیزات و لوازم آفرود که در سفرها می بایست به آن توجه ویژه کرد، لوازم کمپینگ است. شما در طول سفر آفرودی بارها برای استراحت و یا ماندن در طبیعت، نیاز به لوازم و تجهیزات کمپینگ دارید.

یخچال، صندلی کمپ، ابزارهای مورد نیاز کمپینگ مثل تبر و یا لوازم آشپزخانه از مهمترین لوازمی است که برای سفر آفرودی به آنها نیاز اساسی خواهید داشت.

برند آیرونمن لوازم کمپینگ خود را تولید و عرضه کرده است که در حال حاضر شرکت ایران آیرونمن وارد کننده اختصاصی آنها در ایران معرفی شده است.

 

سایه بان و چادر سقفی آیرونمن

قبلا در مورد سایه بان سقفی ماشین آفرود توضیح داده ایم اما برای داشتن تجهیزات و لوازم آفرود مناسب و کامل، بالطبع نیاز به یک سایه بان سقفی و یک چادر سقفی دارید تا هم بتوانید به راحتی در طبیعت، استراحت کنید و هم محافظی در مقابل تابش شدید آفتاب و یا بارش باران داشته باشید.

 

جمع بندی

برای هر سفری که به شکل آفرودی انجام می گیرد، رسیدگی و توجه به تجهیزات و لوازم آفرود اهمیت بالایی پیدا می کند. با مجهز کردن تجهیزات و لوازم آفرود، می تواند خیال مان از سفرهای آفرودی و طولانی مدت راحت باشد.

برای این منظور نیاز به چک کردن یکسری از تجهیزات و لوازم مورد نیاز داریم که در این مقاله به شرح آنها پرداختیم و محصولات باکیفیت مربوط به هر کدام را معرفی کردیم.

شرکت ایران آیرونمن، وارد کننده تجهیزات و لوازم آفرود در ایران است که به طور اختصاصی محصولات برند آیرونمن را در ایران به فروش می رساند.

برای خرید محصول مورد نیاز خود و کسب راهنمایی های بیشتر به سایت اینترنتی https://iranironman4x4.com/  مراجعه کنید و یا با همکاران شرکت در تماس باشید.