سفر با ماشین آفرودی همواره جذابیت خاص خود را دارد. برای هر سفر، تجهیزات حرفه ای، نیازی ضروری و مبرم به شمار می رود. سایه بان برای ماشین آفرود یکی از کاربردی ترین تجهیزات مورد نیاز برای تجربه یک سفر جذاب می باشد. زمانی که شما قصد استراحت در مسیر و یا صرف غذا دارید و یا در کمپینگ به سر می برید،  استفاده از سایه بان می تواند آسودگی خاطر برای شما به همراه داشته باشد و از سفر خود لذت بیشتری ببرید.

در این مقاله سعی داریم تا با سایه بان آفرود برند آیرونمن آشنا شویم و ویژگی های مهم آن را بررسی نماییم. مطالبی که در ادامه پرداخت خواهیم کرد:

  • سایه بان سقفی تاشو کمپینگ و آفرود
  • سایه بان آفرودی ساخت آیرونمن
  • نصب سایبان آفرود آیرونمن
  • کاربرد سایه بان آفرود در سفرهای کمپینگ
  • ویژگی های سایه بان سقفی

سایه بان سقفی تاشو کمپینگ و آفرود

سایه بان ها بر اساس وزن، ظرفیت و کاربردی که در نظر دارید، متفاوت هستند. می توان سایه بان ها را بر اساس سایه بان سقفی خودرویی، سایه بان کمپینگ و سایه بان ستاره ای تقسیم کرد. هر کدام از این سایه بان ها کاربردهای مجزای خاص خود را دارا هستند.

زمانی که قصد سفر به شکل آفرود و کمپینگ را دارید، احتمال اینکه بیشتر اوقات زیر نور آفتاب قرار بگیرید و یا درمعرض باران باشید، بسیار زیاد است. از این رو بهتر است سایه بان سقفی مخصوص ماشین آفرود را جزو تجهیزات سفر خود قرار بدهید. سایه بان سقفی آفرود یکی از لوازمی است که به راحتی می توانید بر روی باربند ماشین خود نصب کنید و به شکل تاشو روی سقف قرار می گیرد تا فضای کمتری را اشغال کند. همینطور می توان به دید پناهگاهی در مقابل تابش آفتاب و یا بارش باران از آن استفاده کرد.

بنابراین اگر قصد سفر با ماشین آفرود را دارید بهتر است برای ماشین خود یک سایه بان سقفی مخصوص آفرود تهیه کنید تا سفر شما از ایمنی و کیفیت بالاتری برخوردار باشد.

 

سایه بان آفرودی ساخت آیرونمن

در حال حاضر برند آیرونمن برای انواع ماشین های آفرودی، سایه بان بخصوص و با کیفیت ساخت فوق العاده را تولید و عرضه کرده است. سایه بان های آفرودی آیرونمن، با طراحی خاصی ساخته شده اند که هم فضای کمی را اشغال کند و هم راه اندازی بسیار آسان و راحتی داشته باشد.

پارچه و متریال استفاده شده در این سایه بان ها، از مرغوب ترین مواد به کار رفته که ضد زنگ و ضد پوسیدگی هستند و مقاومت بسیار ایده آلی در مقابل شدت نور خورشید و باران دارند.

سایه بان سقفی تاشو

این سایه بان ها در ابعاد مختلفی مثل 2.5 در 2.5 یا 2 در 1.4 ساخته شده اند که از جنس پلی کتان هستند و در برابر پارگی و نور و اشعه شدید خورشید، محافظت کامل از خود نشان می  دهند. همچنین پایه های مستحکم آلومینیومی و اتصالات انعطاف پذیر در آنها، طول عمری بیشتری بدان بخشیده است که کاربری آن را بسیار راحت می کند.

سایه بان خفاشی

برای سایه بان ماشین آفرود در ابعاد بزرگتر، شرکت آیرونمن، سایه بان های خفاشی خود را عرضه کرده است که ابعاد آنها در حدود 6 متر می باشند. بنابراین در این نوع سایه بان ها می توانیم فضا و وسعت بیشتری از سایه و سرپناه را داشته باشیم. این سایه بان، دارای لوازمی مانند طناب شبرنگ، گیره فولادی، براکت نصب L و فریم اتصال خودرو می باشد.

نصب سایه بان آفرود آیرونمن

نصب سایه بان ماشین آفرود چندان پیچیده نیست.

این سایه بان ها طوری طراحی شده اند که بدون نیاز به برش کاری و یا سوراخ کاری،  به راحتی و به شکل کشویی روی باربند ماشین نصب می شوند. وزن سبک و حجم کم آنها باعث می شود تا برای برپایی آن نیاز به نیروی زیاد و یا زمان بیشتر نخواهید داشت. در زمان استفاده کافیست زیپ کاور را بکشید و سایه بان را از کاور مخصوص بیرون بیاورید و توسط پایه های آن روی زمین قرار دهید تا سایه بان برپا شود.

همچنین برند آیرونمن نوعی چادر سقفی را طراحی و تولید کرده است که برای سفر با ماشین آفرود بسیار کارآمد است. همانطور که در شکل زیر مشاهده می شود این چادر سقفی نیز بر روی باربند ماشین آفرود قرار می گیرد و نقش یک چادر کمپینگ محکم را بازی می کند. از این چادر سقفی می توان هم برای خواب شبانه و هم به عنوان سایه بان استفاده کرد.

 

کاربرد سایه بان آفرود در سفرهای کمپینگ

سایه بان ماشین آفرود، از گزینه های مهم برای سفرهای کمپی به شمار می رود. سایه بان ها یکی از راحت ترین و سریع ترین لوازمی هستند که شما می توانید از آن ها به عنوان پناهگاهی موقتی در طبیعت استفاده کنید.

در سفر بارها پیش میاید که مسافران در موقع استراحت در معرض تابش شدید آفتاب هستند. یا اتفاقات غیرقابل پیش بینی مثل بارش باران، در فضای کمپ، رخ می دهد. به همین خاطر، داشتن سایه بان آفرودی می تواند در برابر همه عوامل محیطی و جغرافیایی فضای امنی را برای شما و همسفرانتان فراهم ‌کند.

جمع و جور بودن این نوع سایه بان ها باعث می شود تا با سرعت بالایی باز و بسته شوند و به راحتی و در کمترین زمان سایه بان را برپا و از آن استفاده کرد.

یکی از کاربردهای سایه بان آفرودی، تنظیم دلخواه زاویه آن است. به طوری که بتوانید استفاده بهینه از سایه را برای خود ایجاد کنید. همچنین می توان بر روی ماشین های دارای باربند و بدون باربند نیز نصب و راه اندازی کرد.

 

ویژگی های سایه بان سقفی

  • سبک، کم حجم و انعطاف پذیری بالا
  • باز و بسته شدن سریع و آسان
  • استفاده از بهترین پارچه های ضد اشعه UV
  • ضد آب، ضد زنگ و ضد پوسیدگی
  • قابل نصب بر روی تمامی باربندهای ماشین آفروی
  • فریم و پایه های آلومینیومی مستحکم و مرغوب

جمع بندی

سایه بان ماشین آفرود، یکی از کاربردی ترین تجهیزات لازم برای سفرهای کمپینگ محسوب می شود. از همین رو اگر قصد خرید سایه بان مرغوب و باکیفیت بالایی را دارید، ما در این مطلب، سایه بان سقفی برند آیرونمن را به شما پیشنهاد کردیم و به بررسی ساختار و ویژگی های آن پرداختیم.

برند محبوب آیرونمن تولید کننده انواع لوازم جانبی آفرود می باشد که شرکت ایران آیرونمن، نمایندگی اختصاصی این برند در ایران را داراست و محصولات آن را به طور مستقیم وارد می کند.

برای مشاوره های بیشتر در خصوص خرید سایه بان آفرودی و دیگر تجهیزات آفرود کافی است به سایت فروشگاهی ایران آیرونمن به نشانی https://iranironman4x4.com/ سر برنید و یا با همکاران شرکت در تماس باشید تا بهترین راهنمایی را از آنها دریافت کنید.