آفرود همواره تفریح جذاب و هیجان انگیز بوده است. این حقیقت برای همه کاملا مشهود است که برای یک سفر آفرود توجه به لوازم آفرود و تجهیزات متناسب با آن برای بالا بردن ایمنی سفر، در اولویت قرار دارد. همراه داشتن لوازم آفرود و توجه به تجهیزات آفرود باعث می شود تا شما از سفر تان لذت کافی را ببرید. یا در مواقع ضروری از آسیب های جدی به ماشین تان جلوگیری کنید.

آفرود یکی از تجربه های هیجان انگیزی است که برای بسیاری از علاقه مندان به سفرهای ماجراجویی، جذابیت خاصی دارد. اما برای اینکه تجربه آفرود کردن شما لذت بخش و ایمن باشد، نیاز به استفاده از لوازم آفرود مناسب و باکیفیت دارید.

توجه به کیفیت و مرغوبیت تجهیزات آفرود بسیار حائز اهمیت است. استفاده از لوازم آفرود کم کیفیت، در طول مدت زمان می تواند ایمنی سفر شما را به خطر بیاندازد و یا صدمات جبران ناپذیری را به ماشین شما وارد کند. در این مقاله، به بررسی راهنمای خرید لوازم آفرود با تمرکز بر محصولات آیرونمن می پردازیم:

تایر آفرود:

تایر ماشین یکی از مهمترین لوازم آفرود است که برای هر نوع خودروی آفرودی باید به دقت انتخاب شود. تایر های مخصوص آفرود، گزینه هایی با طراحی خاصی هستند که برای مسیرهای سخت و نامساعد طراحی شده اند. در انتخاب تایر مناسب، باید به اندازه، طرح و شکل پروفیل آن توجه کرد.

سیستم تعلیق در لوازم آفرود:

در واقع مهمترین بخش در لوازم آفرودُ، سیستم تعلیق است. سیستم تعلیق آفرود از چند اجزا تشکیل شده است. کمک فرمان، کمک فنر آفرود، فنر لول، ادلیف، طبق و تورشن بار از اجزای مهم سیستم تعلیق آفرود هستند. زمانی که در سفر آفرودی خود از مسیرهای سخت و ناهموار عبور می کنید، کمک فنر آفرود و به نوعی اجزای سیستم تعلیق نقش بسیار مهمی را بازی می کنند. داشتن مجموعه با کیفیتی از سیستم تعلیق این امکان را به شما می دهد تا کمترین ضربه را به اتاق ماشین احساس کنید و کمترین آسیب به اجزای دیگر ماشین شما وارد شود. به نوعی استفاده از سیستم تعلیق مناسب ایمنی سفر شما را دوچندان می کند.

برند آیرونمن کیت کاملی از سیستم تعلیق آفرود نسبت به هر ماشینی را تولید و روانه بازار کرده است. محصولات این برند یکی از با کیفیت ترین لوازم آفرود حال حاضر بازار می باشد. به واقع در انتخاب سیستم تعلیق، باید به سختی و نرمی فنر ها، نوع شوک ها و روش نصب آن ها توجه کرد. حتما نسبت به نوع ماشین آفرود می بایست سیستم تعلیق مناسب آن را خریداری کرد.

برای آگاهی از انواع کمک فنر افرود می توانید به مقاله شناخت انواع کیت آفرود مراجعه کنید.

 

سیستم تعلیق آفرود

 

تجهیزات نجات در لوازم آفرود

در سفر آفرودی بسیار پیش میاید که به مشکلات و موانع متعددی در طول مسیر برخورد کنید. مواردی که نیاز به تعمیر یا تعویض خواهید داشت. به طور مثال ممکن است در مواقعی نیاز به کم و زیاد کردن باد لاستیک خود داشته باشید. در اینصورت می بایست یک کمپرسور باد در تجهیزات و لوازم آفرود شما باشد تا از آن در مواقع لازم استفاده نمایید.

وینچ، تسمه و طناب یکی دیگر از لوازم مورد نیاز در تجهیزات نجات است. زمانی که ماشین آفرود در جایی گیر کرده و بیرون آمدن آن دشوار است می توان از این تجهیزات برای بیرون کشیدن ماشین توسط ماشین دیگر استفاده کرد.

جک های لیفت  High Lift نیز در مواقعی که نیاز به تعویض لاستیک دارید و یا به هر دلیلی می خواهید به زیر ماشین دسترسی داشته باشید و ایرادی را برطرف کنید. کارآمد خواهد بود.

باید گفت برند آیرونمن تمامی تجهیزات نجات برای آفرود را با متریال های مرغوب و باکیفیت تولید کرده که با استفاده از این محصولات خیال تان از بابت موارد غیر قابل پیش بینی راحت و آسوده خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارایی تجهیزات نجات می توانید به مقاله چالش های آفرود و راه حل های آن مراجعه کنید.

تنظیم باد با استفاده از دفلیتور و کمپرسور باد آیرونمن

 

تقویت کارایی خودرو

لوازم دیگری نیز مانند دیفرانسیل، دیسک و سیستم ترمز، ترمز چرخ، دمپر، سیستم اسپرینگ، و… برای تقویت کارایی خودرو و جلوگیری از خرابی های ناگهانی در مسیر آفرود کاربرد دارند.

لوازم کمپینگ در لوازم آفرود

کمپ در طبیعت جزو همیشگی یک سفر آفرود است. زمانیکه می خواهید لوازم آفرود خود را کامل کنید، توجه به لوازم کمپ و شب مانی در طبیعت را نباید فراموش کرد. در ادامه نمونه هایی از این لوازم را معرفی می کنیم:

چادر سقفی آیرونمن:

همراه داشتن چادر مناسب برای کمپ از اصلی ترین لوازم کمپ و لوازم آفرود به شمار می رود. در سفر آفرود می توان یک چادر سقفی به همراه داشت تا در مواقع لازم به راحتی آن را کنار ماشین آفرود نصب کرد. چادر سقفی آیرونمن با استفاده از جنس مرغوب و ضد آب، میله های نصب ضد زنگ، این امکان را به شما می دهد تا به راحتی آن را روی ماشین خود نصب کنید و از ماندن در طبیعت لذت ببرید.

چادر سقفی آفرود

 

مبلمان کمپینگ:

در مواقعی که جایی کمپ کرده اید. صندلی و مبلمان کمپ می تواند جزو لوازم آفرود شما باشد. برای دیدن و خرید صندلی کمپ می توانید به سایت ایران آیرونمن مراجعه کنید و انواع آن را باهم مقایسه و محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

سایه بان کمپ:

سایه بان محصول آیرونمن با زاوایه ۲۷۰ درجه ای که فراهم می کند، می تواند یک گزینه مناسب برای زمانیکه وزش باد، شدت نور آفتاب و یا باران وجود دارد، جزو لوازم آفرود باشد.

صندلی دسته فلزی کینگ

 

یخچال مسافرتی:

در طول سفر، این امکان وجود دارد که مواد غذایی شما بر اثر گرما فاسد شود و یا در مواقع زیادی می خواهید نوشیدنی تان خنک بماند. در اینصورت همراه داشتن یخچال مسافرتی می تواند بسیاری از این مشکلات را حل کند. یخچال سفری که آیرونمن تولید کرده به راحتی با منبع تغذیه شارژ می شود تا همیشه یک یخچال کنار خود در طول سفر داشته باشید.

یخچال مسافرتی آیرونمن

چراغ و پروژکتور

همراه داشتن وسایل روشنایی در لوازم آفرود می تواند بسیار کاربردی به نظر برسد. از آنجایی که در طول سفر آفرود بارها پیش میاید که نیاز به روشنایی داشته باشیم بنابراین استفاده از چراغ های LED و پروژکتور نیاز اساسی برای آفرود بازان به شمار می رود.

جمع بندی

آفرود با تمام جذابیت هایی که دارد، می تواند مشکلات و موارد غیر قابل پیش بینی خاصی داشته باشد و یا ایمنی سفر را به خطر بیاندازد. به همین خاطر تجهیزات و لوازم آفرود مناسب، از نیاز های غیرقابل انکار در سفرهای آفرودی است. در طول سفر آفرود و یا کمپ در طبیعت ممکن است بارها به لوازم آفرود و لوازم کمپ نیاز پیدا کنیم که همراه داشتن أنها ایمنی و لذت سفر ما را بالاتر می برد. در نهایت، در خرید لوازم آفرود، باید به کیفیت توجه ویژه کرد و در صورت نیاز از نظرات و تجربیات دیگران و متخصصان مربوطه بهره برد.

در این مقاله به بررسی برخی از مهمترین تجهیزات آفرود و کمپ اشاره کردیم و محصولات آیرونمن را گزینه ایده آل و مرغوب برای تجهیز لوازم آفرود معرفی کردیم. برای مشاوره در تجهیز ماشین آفرود خود و نیز اطلاعات بیشتر در مورد محصولات آیرونمن می توانید از طریق سایت ایران آیرونمن و یا شماره تماس ۰۲۱.۲۸۴۲۴۸ با تیم شرکت در تماس باشید.