تجهیزات آفرود کلوت

خودرو آفرودی کلوت که توسط شرکت مکث موتور به بازار ایران آمده، تاکنون طرفداران خاص خود را در میان آفرودسواران و طبیعت‌گردها پیدا کرده است. با ورود این خودرو پر طرفدار به بازار آفرود ایران، تجهیزات آفرود کلوت به سرعت مورد استقبال قرار گرفت. از کیت زیربندی مخصوص کلوت بگیرید تا انواع ملزومات سفر آفرودی مثل سایه‌بان خفاشی، تجهیزات نجات و ریکاوری و انواع لوازم کمپینگ.

برای اینکه بتوانید حداکثر لذت را از خودرو خود ببرید، نیاز دارید تا کلوت مکث موتور را تا حد امکان تحهیز کنید. در این مقاله سعی می‌کنیم تا در این مورد بیشتر صحبت کنیم و تمامی لوازم مهمی که برای تجهیز کلوت به آن نیاز دارید را بررسی و معرفی کنیم. فراموش نکنید که یک خودرو آفرودی بدون تجهیزات آفرود چندان معنایی نخواهد داشت.

لوازم و تجهیزات آفرود کلوت

 

لاینر و سوپرلید برای کلوت

معمولا اولین گام بعد از خرید کلوت، انداختن لاینر و سوپرلید در قسمت لگن خودرو است. برخی هم ترجیح می‌دهند به جای سوپرلید از لوازم دیگر استفاده کنند. به هر حال این انتخاب شماست تا چه استفاده‌ای را می‌خواهید از خودرو خود داشته باشید.

ما با بررسی میزان اعتبار و تجربیات گوناگون و اطمینان بیشتر برای این نوع از تجهیزات آفرود کلوت، شرکت‌های کمل Camel و دلفان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کیت تعلیق و زیربندی کلوت

شاید بتوان گفت مهمترین بخشی که باید در خصوص تجهیزات آفرود کلوت به آن توجه اساسی کنید، سیستم تعلیق کلوت مکث موتور است. هیچ چیز به اندازه یک رانندگی ایمن و بی دردسر نمی‌تواند برای شما سفر آفرودی را جذاب و لذت بخش کند. قبلا در مقاله انواع کیت تعلیق مناسب آفرود به طور ویژه در این خصوص بحث کردیم. و گفتیم که کدام کیت بسته به نوع کاربری و مصرف شما مناسب خواهد بود. کیت مناسب کلوت دارای یک جفت کمک فنر برای جلو، یک جفت کمک فنر برای عقب، یک جفت فنر لول برای جلوبندی و یک جفت ادلیف برای تقویت و ارتقا هندلیگ در قسمت فنر شمش عقب می‌باشد.

برای مشاهده و بررسی انواع کیت زیربندی کلوت به صفحه کیت‌‌های تعلیق کلوت مراجعه نمایید تا از بین آنها بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

 

کیت تعلیق کلوت مکث موتور

 

دیسک و لنت برای کلوت

زمانی که به جلوبندی کلوت مکث موتور رسیدگی می‌کنید. یا می‌خواهید سیستم ترمز کلوت را ارتقا دهید، می‌توانید دیسک و لنت مرغوب را در تجهیزات آفرود کلوت خود در نظر بگیرید. دیسک و لنتی که در شرایط سخت و ناهموار مثل مسیرهای آفرودی مقاومت خوبی از خود نشان دهد، بسیار ارزشمند خواهد بود. چراکه هیچ چیز اندازه جان شما و ایمنی در طول سفر ارزشمند نیست. پیشنهاد می کنیم برای خرید این موارد به صفحه دیسک و لنت ترمز آیرونمن مراجعه کنید.

 

 

تجهیزات نجات و ریکاوری کلوت

در سفر آفرودی ممکن است بارها به لوازم نجات و ریکاوری نیاز پیدا کنید. چه در مواقعی که با پنچری و باد لاستیک مواجه هستید و چه در زمانی که می‌خواهید خودرو خود و یا همسفران‌تان را بکسل کنید و از وضعیت ناپایدار نجات دهید. یک آفرود جذاب بدون تجهیزات ریکاوری چندان ایمن و بدون دردسر به نظر نمی‌رسد.

وینچ در تجهیرات آفرود کلوت

همراه داشتن وینچ در بسیاری از مواقع به کمک شما و خودرو کلوت شما خواهد رسید. در مواقعی که شن، برف یا مسیر ناهمواری گیر افتاده‌اید، یک وینچ مرغوب به کمک‌تان خواهد آمد. بهتر است برای مشاهده انواع وینچ و بررسی مشخصات به صفحه وینچ‌ آفرودی مراجعه نمایید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. همچنین می‌توانید برای دریافت راهنمایی بیشتر در خصوص بهترین وینچ برای آفرود به مقاله انتخاب وینچ مناسب آفرود مراجعه نمایید.

کمپرسور باد در تجهیزات آفرود کلوت

ممکن است در مسیر آفرودی نیاز داشته باشید تا بارها باد لاستیک خود را کم یا زیاد کنید. در این مواقع حتما نیاز به یک کمپرسور باد قدرتمند خواهید داشت تا وضعیت لاستیک خود را بسته به شرایط تغییر دهید. به همین ترتیب همراه داشتن دیفلیوتر و کم کننده باد برای اینکه بتوانید میزان باد را بسنجید بسیار کاربردی خواهد بود. می‌توانید این محصولات را در صفحه تجهیزات ریکاوری مشاهده و بررسی کنید.

تسمه بکسل

یک تسمه مستحکم با تحمل وزن بالا همواره برای تجهیزات آفرود کلوت خود در نظر بگیرید. این وسیله خودرو را از وضعیت بحرانی در مسیرهای ناهموار و سخت، نجات می‌دهد. هر چقدر تحمل وزن تسمه بالاتر باشد و از متریال مقاوم‌تری برخوردار باشد، ارزش خرید بهتری خواهد داشت. شاید بد نباشد به انواع تسمه نجات سر بزنید و مشخصات آن را ارزیابی کنید.

 

 

تجهیزات ریکاوری

 

لوازم کمپینگ برای کلوت

سفر آفرودی فقط به تجهیزات فنی محدود نمی‌شود. وقتی شما برای یک سفر دشوار آماده می‌شوید، می‌بایست تمامی جوانب را در نظر بگیرید. لوازم کمپینگ می‌تواند سفر را برای شما راحت‌تر و لذت بخش کند. در اینجا به برخی از مهمترین لوازم کمپینگ در تجهیزات آفرود کلوت خواهیم پرداخت. همچنین می‌توانید به مطلب لوازم کمپینگ مناسب برای آفرود نیز مراجعه نمایید.

یخچال مسافرتی برای آفرود

در طول سفر شاید بخواهید مواد غذایی خود را منجمد و سالم نگه دارید. یا نوشیدنی خود را خنک و تگری کنید. یک یخچال فریزر مسافرتی که از برق ماشین استفاده کند برای شما راهگشا خواهد بود. قبلا در مورد انواع یخچال فریزر سفری در مقاله بهترین یخچال مسافرتی برای ماشین آفرود به طور مفصل صحبت کردیم. همینطور برای مشاهده و بررسی انواع یخچال برای ماشین آفرود خود به این صفحه مراجعه کنید.

 

یخچال مسافرتی آفرود

 

سایه‌بان خفاشی

در تجهیزات آفرود کلوت، نگاهی هم به سایه‌بان مخصوص خودرو آفرودی داشته باشید. این سایه‌بان‌ها در یک طرف باربند خودرو نصب می‌شوند. به این ترتیب حجم بسیار کمی را در بین لوازم آفرود شما خواهد گرفت. همینطور ۲۷۰ درجه سایه به شما می‌دهد. و این لذت همنشینی با طبیعت را دوچندان خواهد کرد. برای مشاهده این نوع سایه‌بان افرودی به صفحه انواع سایه‌بان خفاشی ۲۷۰ درجه سر بزنید. تا بهترین انتخاب را بسته به نوع استفاده‌تان داشته باشید.

 

چادر سقفی ماشین 

یک کمپ دل‌انگیز با خواب راحت و بی دردسر است که دوست داشتنی می‌شود. قبلا در مقاله‌ای در مورد مزیت چادر سقفی نسبت به چادر زمینی مفصل صحبت کردیم. چادرهای سقفی می‌توانند یکی از جذاب‌ترین تجهیزات برای سفر آفرود شما شوند. به راحتی روی باربند خودرو نصب می‌شوند و برپایی آنها تنها با چند حرکت انجام می‌گیرد. معمولا از جنسی ساخته شده‌اند تا در سخت‌ترین شرایط هم از خود مقاومت نشان دهند. و همچنین کاملا ضد آب و ضد گرد و غبار می‌باشند. همینطور بهتر است سمت چادر سقفی بروید که دارای نردبان مستحکم و تشک نرم با متریال مرغوب باشد. ما در صفحه انواع چادر سقفی آفرود برای شما پیشنهاد مطلوب و منحصربفردی داریم.

صندلی کمپینگ

در مواقعی که در طول سفر نیاز به برپایی کمپ دارید یا شب کنار آتش بساط خود را راه انداخته‌اید، صندلی کمپینگ یک موهبت جذاب برای شما و همسفران‌تان خواهد بود. همواره سمت صندلی کمپی بروید که از جنس پارچه مرغوب و پایه‌های مستحکم فولادی با تحمل وزن بالا برخوردار باشد. تا بتوانید سالیان سال از آن در سفرهای خود استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما اینست به انواع صندلی کمپینگ آیرونمن سر بزنید. تا متناسب با نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

سایبان و چادر سقفی

 

جمع بندی

خوب می‌دانیم که بدون تجهیزات و لوازم آفرود مناسب نمی‌توان سفر آفرودی ایمن و جذابی داشته باشیم. از آنجایی که خودرو کلوت مکث موتور توانسته راه خود را در بازار ماشین آفرودی ایران باز کند، در این مطلب به بررسی مهمترین و بهترین تجهیزات آفرود کلوت پرداختیم. چه به دنبال کیت زیربندی کلوت باشید . چه بخواهید لوازم کمپ خود را برای آفرود با کلوت مجهز کنید، ما به شما بهترین پیشنهادهای خود را در هر مورد دادیم. امیدواریم که مفید و مورد توجه شما باشد.

برای مشاوره تخصصی در خصوص تجهیز خودرو آفرودی می‌توانید با شماره 284248 021  در تماس باشید. یا برای مشاهده و خرید انواع لوازم آفرودی به وبسایت ما ایران آیرونمن مراجعه نمایید.