لوازم آفرود در سفرهای ماجراجویانه

اگر تا به حال به کمپینگ و سفر ماجراجویانه رفته‌اید، احتمالاً قانون طلایی قدم زدن در بیابان و لذت بردن از طبیعت و آماده شدن برای اتفاقات گوناگون را تجربه کرده‌اید. اکنون نیز آماده باشید. این بدان معناست که همواره در سفرهای خود مراقب بودید به اندازه کافی غذا و آب بیاورید. لباس های کافی بسته بندی کنید و مهمتر از همه، جعبه کمک های اولیه را در صورت آسیب رسیدن به کسی همراه داشته باشید. در بین همه اینها لوازم آفرود در سفرهای ماجراجویی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این فقط ما نیستیم که باید نگران آسیب رسیدن به وسیله نقلیه و محافظت از خود باشیم. این بخشی از ماجراجویی آفرود 4×4 ماست. در غیر این صورت، می‌توانید از پیاده‌روی در شهر لذت ببرید یا آفرود خود را در وسط جنگل ترک کنید. به همین دلیل دانستن نحوه محافظت از وسیله نقلیه خود در ماجراجویی های خارج از جاده ضروری است. و بخش جدایی ناپذیر از سفر ما به حساب میاید. پس اگر این نوع سفر را انتخاب کرده‌اید باید برای هر شرایط غیرقابل پیش‌بینی آماده باشید.

 

 

لوازم آفرود در سفر

 

 

 آسیب خودرو آفرودی چگونه اتفاق می‌افتد

برای جلوگیری از خطر، باید بدانید آسیب‌های احتمالی کجا و چگونه قرار است اتفاق بیفتد. بدیهی است که وقتی در سفر هستید نمی‌توانید دقیقاً بدانید که قرار است چه اتفاقی بیفتد. اما می‌توانید چند احتمال متداول از آسیب دیدن وسایل نقلیه در طول آفرود را در نظر داشته باشید و لوازم آفرود متناسب با آنها را به همراه خود ببرید:

  • ناهماهنگی چرخ ها
  • ضربه های سخت به فنرهای تعلیق
  • آسیب به سیستم تعلیق
  • لاستیک پنچر شده
  • چراغ جلو شکسته
  • موتور پر از آب و شن

خوشبختانه، تجربه‌های زیاد در سفرهای آفرودی به اندازه کافی به ما راه‌هایی برای محافظت از وسایل نقلیه‌مان در برابر آسیب‌های مسیر آفرودی را آموزش داده‌اند.

 

لوازم آفرود مناسب و توصیه‌های ضروری برای شروع سفر

از لاستیک های مناسب استفاده کنید

بین گل‌های مسیر و صخره‌های تیز، لاستیک‌های معمولی نمی‌توانند با قدرت کافی در برابر آنها بایستند. به همین دلیل است که شما نیاز به لاستیک هایی دارید که برای آفرود ساخته شده اند. لاستیک‌های ساخته شده برای آفرود بزرگ‌تر هستند و به شما سطح بیشتری را می‌دهند تا با الگوهای آج متفاوت بسته به نوع لاستیک، سطح زمین را در دست بگیرید. برای مثال:

لاستیک های همه کاره: این لاستیک ها دارای آج باز با دیواره های ضخیم تر و لاستیک نرم تر برای طیف وسیعی از مصارف هستند.
تایرهای برفی: این لاستیک‌ها دارای بیشه‌ها و گودال‌هایی هستند که برای حفر برف بدون اجازه تجمع آن روی لاستیک‌ها طراحی شده‌اند.
تایرهای گلی: این لاستیک‌ها دارای آج‌های عریض با شکاف‌های عمیق بین آن‌ها هستند که به شما امکان کشش بهتر در شرایط نرم را می‌دهد.
لاستیک های سنگی: این لاستیک ها دارای آج با دیواره های تقویت شده برای جلوگیری از سوراخ شدن هستند (مشابه تایرهای گلی).

داشتن لاستیک های مناسب به شما کمک می کند تا خودرو را از لغزش خارج از کنترل و برخورد خطرناک و مخرب محافظت کند.

 

تجهیزات آفرود در سفر

 

 

نصب کیت ارتفاع تعلیق در لوازم آفرود

فهرستی بی پایان از دلایلی وجود دارد که چرا ما ممکن است در لوازم آفرود خود برای شروع سفر آفرودی، سیستم تعلیق مناسبی را روی وسیله نقلیه آفرود نصب کنیم. این میدان دید ما را افزایش می‌دهد، به ما امکان می‌دهد تایرهای بزرگ‌تر و بهتری نصب کنیم، به ما کمک می‌کند موانع بزرگ‌تری را برطرف کنیم، و باعث می‌شود خودرو آفرود ما مانند نیرویی باشد که باید با آن حساب کرد. اما کیت ارتفاع تعلیق از سینی زیری ماشین آفرود شما نیز محافظت می کنند.

تصور کنید می‌خواهید از روی مانعی عبور کنید. شما مطمئن هستید که زاویه مناسب برای عبور آن را دارید. شما می‌روید تا از آن عبور کنید، فقط متوجه می‌شوید که زاویه شکست خود را در نظر نگرفته اید. آن چند اینچی که کیت ارتفاع تعلیق آفرود به شما می‌دهد، تفاوت بین تعمیر آن و پاره شدن داخل ماشین شما است. پس بهتر است قبل از هر چیزی ماشین آفرود خود را با ارتقاء سیستم تعلیق همراه کنید، و با این حساب خودرو آفرود شما می‌تواند تقریباً هر چیزی را تحمل کند.

برای مشاهده انواع کیت ارتفاع تعلیق ماشین آفرود می‌توانید به این لینک مراجعه نمایید. همچنین برای راهکارهای افزایش ارتفاع و نصب بهترین کیت کمک فنر در لوازم آفرود به این مقاله مراجعه نمایید.

 

 

ارتقا سیستم تعلیق

 

ضربه گیرها و سپر خود را مجهز کنید

اکنون زمان بررسی نمای جلوی خودرو در لوازم آفرود فرا رسیده است. چگونه می توانید وسیله آفرود خود را برای موانعی که از جلو می آیند، مانند آهوهایی که جلوی مسیر شما می دوند، یا سنگ ریزه‌های که به یکباره سمت خودرو پرتاب می‌شوند، آماده کنید؟ این جایی است که همراه داشتن سپر آفرود می‌تواند از شرایط پیچیده از خودرو شما محافظت کند. این می‌تواند به سادگی یک  محافظ جلوپنجره سنگین باشد. در هر صورت با داشتن سپر، ماشین 4×4 شما کمتر احتمال دارد که جمع شود یا آسیب ببیند. اما این تنها راهی نیست که سپرها از وسیله نقلیه شما محافظت می کنند. برای دارندگان جیپ، پاترول و از این دست‌ها خودروها، علاقه مند به سفر مارجاجوانه در صخره و بیابان، گرفتن ضربه گیر برای جلوگیری از وارونه شدن جیپ شما ضروری است.

یک اسنورکل آفرود اضافه کنید

موتورهای خودرو نیز مانند ما برای عملکرد خوب به هوا نیاز دارند. معمولاً یک موتور ماشین، هوا را از طریق لوله ای که در پشت قرار دارد وارد می‌کند و هوا را از طریق سیستم به موتور منتقل می‌نماید. اما اگر جلوی یک ماشین آفرود 4×4 را بعد از آفرود دیده باشید، فقط می توانید تصور کنید که چه چیزی ممکن است به موتور شما فرستاده شده باشد. از آنجایی که ممکن است در مسیر آفرودی آب و شن به موتور وارد شود و موتور ماشین آسیب جدی ببیند، نصب اسنورکل آفرود می‌تواند راهگشا باشد. یک اسنورکل آفرود روی لوله ورودی هوا قلاب می‌شود و هوا را از نقطه بالاتری به آن می‌رساند. این به جلوگیری از ورود کثیفی و زباله و شن و آب به موتور شما کمک می‌کند. و اگر از رودخانه پر از آب با ماشین خود عبور می‌کنید، به شما کمک می‌کند تا بدون دردسر و احتمال آسیب رسیدن به موتور، عبور کنید.

برای ثبت سفارش اسنورکل آفرودی می‌توانید به این صفحه مراجعه نمایید.

 

اسنورکل آفرود

 

 

تجهیزات ریکاوری در لوازم آفرود

حتی با تمام تلاش‌هایمان، گاهی اوقات به یک گودال می‌رسیم یا در گل و لای گیر می‌افتیم که نمی‌توانیم از آن خارج شویم. در آن مرحله، نمی‌توانید اتفاقی را که رخ داده است را نادیده بگیرید. اما می‌توانید وسیله نقلیه خود را از این سناریو خارج کنید تا از آسیب بیشتر جلوگیری کنید. اینجاست که تجهیزات بازیابی وارد می‌شود. در لوازم آفرود خود بهتر است کمپرسور باد، وافل برد، بیل، وینچ و تسمه بکسل را همیشه همراه داشته باشید. این لوازم به شما و همراهان‌تان کمک می‌کند تا هیچ‌گاه در جایی گیر نکنید. چه زمانی که لای شنزار گیر کرده باشید و چه زمانی که داخل گودالی گرفتار شده‌اید، تجهیزات نجات آفرود بهترین گزینه برای رهایی از این شرایط خواهد بود.

برای مشاهده انواع تجهیزات نجات برند آیرونمن می‌توانید وارد این لینک شوید و سفارش خود را تکمیل کنید.

 

تجهیزات آفرود

 

 

 

گیج باد دفلیتور

 

 

تنها چرخ نزنید

اگر کیت های ریکاوری با یک دوست یا همسفر، همراه باشد که همیشه آماده کمک به شناسایی شما در حین کار برای بیرون آوردن وسیله نقلیه شما باشد، بسیار خوب است. برای شروع سفر آفرودی بهترین کار این است که وقتی به خارج از جاده می روید، یک دوست همراه خود بیاورید. یک جفت چشم دوم به شما کمک می‌کند تا از برخوردهای متعدد جلوگیری کنید و یک جفت دست نیز می‌تواند به شما کمک کند تا در سریع ترین زمان ممکن از مسیرهای ناهموار و سخت، خارج شوید.

 

کمپرسور باد

 

مهارت های رانندگی خود را افزایش دهید

در نهایت، تنها کسی که می‌تواند از خودرو آفرود شما محافظت کند، خود شما هستید. رانندگی بد باعث تصادف و گاهی چپ کردن، می شود و باعث خواهد شد افراد کارهایی را انجام دهند که خودروی آنها را خیلی سریعتر فرسوده کند. کمک راننده برخی از رانندگان با تجربه تر باشید تا برخی مهارت‌ها را بدست آورید و از آموزش شروع کنید. خودتان آنها را تمرین کنید. اما وقتی بیرون آمدید، سعی نکنید حرکات آسیب‌زا و خطرناک را انجام دهید که فکر نمی‌کنید می‌توانید انجام دهید.

جمع بندی

ما در آیرونمن Ironman 4×4 از شما می‌خواهیم برای هر چیزی که پیش می‌آید آماده باشید و با تجهیزات کامل آفرودی، خود را برای هرگونه شرایط پیچیده و غیرعادی آماده و مجهز کنید. به همین دلیل است که ما لوازم آفرود 4×4 برای کمک به محافظت از خودرو شما در برابر هر مانعی که ممکن است با آن روبرو شوید – چه در بیابان و چه در بزرگراه، داریم. کافی است برای ثبت سفارش و مشاهده انواع تجهیزات آفرودی به وبسایت ایران آیرونمن نماینده برند آیرونمن استرالیا در ایران مراجعه نمایید. تمامی محصولات ما دارای گارانتی معتبر هستند که هنگام خرید به شما تعلق خواهد گرفت.

 

لوگوی ایران آیرونمن