لوازم آفرود برای کویر

رفتن به سفر آفرودی به شما این فرصت را می دهد که از مجموعه وسیعی از زمین مانند تپه‌های شنی لذت ببرید. اگرچه ممکن است تجربه آفرود در یک منظره خاص مثل جنگل را داشته باشید، اما این به این معنی نیست که برای کنترل شن آماده هستید. این نوع زمین نیاز به آماده سازی خاص خود دارد. به همین خاطر لوازم آفرود برای کویر اهمیت خاصی پیدا می‌کند. آفرود در شن و ماسه همیشه جذاب و هیجان‌انگیز بوده اما قبل از آن باید چند نکته ضروری را بدانید. این راهنمای جامع به شما نشان می دهد که چگونه با خیال راحت وسیله نقلیه آفرود خود را بر روی شن و ماسه برانید. نکات زیر را بررسی کنید تا زمانی که سفر بزرگ شما فرا می‌رسد آماده مانور دادن در شنزار‌های کویر باشید.

اما در صورتیکه می‌خواهید از انواع لوازم آفرود اطلاعات جامع داشته باشید. و مشخصات آنها را بررسی کنید، پیشنهاد می‌کنیم به این لینک مراجعه نمایید. و سفارش خود را همین حالا ثبت کنید.

 

 

آفرود در کویر

 

 

با تجهیزات ریکاوری آماده باشید

مانند هر زمین دیگری، وسیله نقلیه شما ممکن است در هنگام آفرود، در شن و ماسه گیر کند. نگران نباشید؛ تجهیزات ریکاوری برای آفرودهایی که به سمت محدوده وسیعی از کویر حرکت می کنند در دسترس است. اگر ابزار مناسب برای این کار را نمی دانید، می توانیم نکات مفیدی را به شما ارائه دهیم. بخش زیر را برای برخی از تجهیزات ریکاوری مفید برای ماجراجویی خارج از جاده شنی بخوانید.

وینچ در لوازم آفرود برای کویر

یک قطعه از تجهیزات ریکاوری ضروری برای هر سفر آفرودی در کویر، وینچ است. افزودن وینچ، به وسیله نقلیه شما زمانی که به یک نقطه لنگر نیاز دارید تا از دردسر و گیر افتادن، خلاص شوید بسیار ارزشمند خواهد بود. در آیرونمن Ironman 4×4، مجموعه وینچ ریکاوری ما شامل طرح‌هایی است که می توانند تا ۵ تن را بکشند. برای مشاهده مشخصات هرکدام از انها و ثبت سفارش می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

هر زمانی که وسیله آفرود شما در شن کویر گیر کرد و برای حرکت به جلو و خارج شدن از یک نقطه تنگ به کمک نیاز داشتید، استفاده از یک وینچ مفید خواهد بود. به همین ترتیب، اگر در بلند شدن از شیب به مشکل برخوردید، ممکن است بتوانید از یک وینچ برای کمک استفاده کنید. یک وینچ در لوازم آفرود برای کویر، به وسیله نقلیه شما متصل می‌شود. و کابلی را فراهم می‌کند که می‌توانید آن را به یک نقطه لنگر مانند یک درخت بزرگ وصل کنید.

هنگام استفاده از درخت به عنوان نقطه لنگر، همیشه از یک بند درخت برای محافظت از درخت استفاده کنید. هنگامی که نقطه لنگر خود را به دست آوردید، می‌توانید از وینچ برای کشیدن وسیله نقلیه خود به جایی که باید باشد استفاده کنید.

 

وینچ افرود

 

 

بیل در لوازم آفرود برای کویر

یکی دیگر از قطعات مهم تجهیزات ریکاوری نیز یکی از ساده ترین وسایل برای بسته بندی است: یک بیل.

اگرچه گاهی اوقات شن و ماسه فشرده و سفت است، اما اغلب آنقدر نرم هستند که به لاستیک ها اجازه می‌دهند تا حد زیادی فرو روند و در نهایت گیر کنند. یک مجموعه‌ای از بیل مناسب به شما این اطمینان را می‌دهد که می‌توانید لاستیک‌های خود را هنگامی که در شن کویر فرو می‌روند بیرون بیاورید.

در آیرونمن Ironman 4×4، یک کیت ریکاوری در لوازم آفرود برای کویر برای فرار آسان از زمین زیر لاستیک‌های شما، از جمله شن و ماسه، ارائه می‌کنیم. کیت ریکاوری خارج از جاده ما همچنین شامل مواد دیگری است که بازیابی وسیله نقلیه را آسان‌تر می‌کند. شامل تسمه های ریکاوری مختلف، تخته های ریکاوری و موارد دیگر است. انواع مختلفی از تسمه های ریکاوری برای موقعیت های مختلف مورد نیاز است، بنابراین حتما یک بند درخت، بند بکسل و بند جنبشی را در کیت خود حمل کنید. علاوه بر این، تخته‌های بازیابی سطحی پایدار برای شما فراهم می‌کنند که می‌توانید از آن برای جدا کردن لاستیک‌ها از شن و در حالت کارکرد استفاده کنید.

برای مشاهده و خرید انواع تجهیزات نجات آیرونمن می‌توانید به این لینک مراجعه نمایید.

تسمه در لوازم آفرود برای کویر

بدون شک همراه‌ داشتن تسمه مستحکم و مقاوم با تحمل وزن بالا، شما را از مهلکه‌های سخت کویر نجات خواهد داد. یا ماشین آفرود همراهان‌تان را بکسل کنید. در آیرونمن دو مدل تسمه ۸۰۰۰ و ۱۱۰۰۰ موجود است. با مراجعه به این لینک می‌توانید تمام مشخصات آنها را باهم مقایسه کنید. و در نهایت سفارش خود را به ثبت برسانید.

 

تسمه بکسل آفرود

 

فشار تایر خود را کاهش دهید

شن و ماسه نرم زیر لاستیک‌های شما کنترل خودرو را دشوار می‌کند. در نتیجه، سطح کشش هنگام آفرود در زمین‌های شنی بسیار مهم است. یکی از رایج‌ترین و مؤثرترین راه‌ها برای بهینه‌سازی کشش در این سناریو، کاهش فشار باد تایر است. نه، ما نمی گوییم که باد لاستیک های خود را به طور کامل خالی کنید. کافی است بگوییم که رانندگی روی شن‌ها آسان‌تر نمی‌شود. چیزی که می‌تواند این کار را آسان‌تر کند کاهش فشار تایر به حدود 15-20 psi است. برای این کار می‌توانید از دیفلیوتر‌ و گیج باد آیرونمن استفاده نمایید. تا به میزان دلخواه باد لاستیک خود را تنظیم نمایید.

هدف این کاهش فشار این است که سطح تایر بیشتری را برای استفاده ماشین آفرود شما فراهم کند. به این ترتیب می‌توانید کشش و کنترل بهتری در هنگام رانندگی به دست آورید. گاهی اوقات، تنها چیزی که لازم است psi پایین‌تر است تا لاستیک‌های شما قابل حمل‌تر شوند. اما فراموش نکنید که پس از پایان سفر، فشار هوا را دوباره تنظیم کنید. برای این کار نیاز به کمپرسور باد خواهید داشت.

کمپرسور باد

در لوازم آفرود برای کویر، داشتن کمپرسور باد به شما کمک می‌کند تا بعد از آفرود، دوباره لاستیک‌های خود را باد کنید. یا در هر جایی که نیاز شد باد تایر‌ها را به میزان دلخواه تنظیم نمایید. در حال حاضر برند آیرونمن دو مدل کمپرسور باد ۹۰ و ۱۶۰ لیتری به بازار عرضه کرده. می‌توانید برای مشاهده مشخصات آنها و ثبت سفارش به این لینک مراجعه کنید.

 

کمپرسور باد

 

 

سیستم تعلیق خودرو در لوازم آفرود برای کویر

در هر سفر آفرودی سیستم تعلیق ماشین آفرود شما می‌بایست کاملا ایمن، مطمئن و سالم باشد. استفاده از کمک فنر مطلوب برای آفرود، فنر لول مقاوم و مستحکم برای کنترل فشار و کاهش ضربات و استهلاک بسیار اهمیت دارد. بنابراین در لوازم آفرود برای کویر هیچ وقت ارتقا فنربندی و سیستم تعلیق خودرو را فراموش نکنید. چرا که عملکرد آفرود خودرو را تا حد بسیار زیادی بهبود می‌بخشد. و هندلینگ در رانندگی را افزایش می‌دهد. برند آیرونمن همواره یکی از قدرتمند‌ترین سیستم تعلیق و کمک فنر آفرودی را در جهان طراحی و تولید می‌کند. برای مشاهده انواع کیت ارتفاع آفرودی آیرونمن می‌توانید به این لینک مراجعه و کیت کمک فنر ماشین خود را پیدا کنید.

 

انواع کمک فنر آیرونمن

 

مهارت های رانندگی خود را تقویت کنید

کاهش فشار باد لاستیک تنها اقدامی نیست که می توانید برای کنترل راحت شن و ماسه انجام دهید. تنظیم دقیق مهارت رانندگی خود برای کویر به شما کمک می‌کند تا وسیله نقلیه خود و انتظارات خود را بر این اساس آماده کنید. بخش زیر را بخوانید تا در جریان باشید چگونه مهارت های رانندگی خود را تقویت کنید. تا توانایی های پیمایش شن و ماسه خود را بهبود بخشید.

حرکت وسیله نقلیه خود را بهینه کنید

علاوه بر کشش، هنگام رانندگی در شن و ماسه، حرکت، دوست شماست. به زبان ساده، هنگام رانندگی وسیله خود در زمین شنی نرم، از استارت و توقف خودداری کنید. هنگامی که شما در زمین نرم شروع و توقف می‌کنید، می‌تواند شما را به سمت پایین بکشد و شتاب گرفتن را سخت تر کند. البته منظور ما این نیست که هنگام رانندگی روی شن هرگز نباید ترمز کنید. نکته مهم در اینجا این است که به زمان ترمزگیری و شتاب گیری توجه داشته باشید. زیرا ممکن است باعث افزایش شتاب و کنترل خودرو شما شود. و کنترل را از دست بدهید.

یک راه ساده برای جلوگیری از این مشکل این است که قبل از رانندگی به طور مداوم به نقشه حرکت نگاه کنید. و مسیر خود را با دقت برنامه ریزی کنید. در نظر بگیرید که چگونه در طول مسیر حرکت خود را به طور ایمن حفظ خواهید کرد. تا بدانید از زمین چه انتظاری دارید. هرچه بیشتر در مورد مسیر پیش رو بدانید، راحت تر می توانید خود و وسیله نقلیه را برای سفر در آن آماده نمایید.

 

آفرود در کویر

 

 

مانور در تپه های شنی

ما قبلاً شتاب مناسب را لمس کرده‌ایم، اما شما همچنین باید به زاویه خود در تپه های شنی نیز فکر کنید. قاعده کلی رایج این است که فقط وقتی از تپه های شنی در حال حرکت هستید مستقیماً بالا و پایین بروید. این یک تاکتیک رایج است. زیرا هنگام صعود و فرود، زمانی که چرخ‌ها را صاف نگه دارید مومنتوم حرکتی آسان‌تر است. اگر در هنگام بالا رفتن یا پایین آمدن از تپه‌های شنی شروع به چرخیدن کنید، در خطر واژگونی هستید.

جمع بندی

هر چقدر تجهیزات آفرود خود را کامل و مطمئن‌تر کنیم طبیعتا تجربه سفر جذاب‌تری خواهیم داشت. آفرود در کویر با تمام هیجان و لذتی که دارد بدون لوازم آفرود برای کویر و تجهیزات ایمن امکان‌پذیر نیست. از طرفی می‌بایست نکات مهمی را هم در طول رانندگی در کویر رعایت کنیم. تا آسیبی به خود و ماشین وارد نشود. در این مقاله انواع لوازم آفرود محصول شرکت آیرونمن را معرفی کردیم که در سفر کویر حتما به کمک ما خواهند آمد. و قبل از شروع سفر بهتر است آنها را تهیه کنیم.

شرکت ایران آیرونمن نماینده انحصاری این برند استرالیایی در ایران است. برای مشاهده انواع تجهیزات آفرود و کمپینگ به وبسایت ایران آیرونمن مراجعه نمایید. یا برای دریافت مشاوره و تجهیز خودرو آفرودی با شماره ۲۸۴۲۴۸ ۰۲۱ در تماس باشید.